NÁKUPNÍ KOŠÍK

Košík je prázdný.

  • Domů
  • Blog
  • Jak obstál stan Beast 3 na cestě do Mongolska

Jak obstál stan Beast 3 na cestě do Mongolska

Jak obstál stan Beast 3 na cestě do Mongolska

Ujet denně 500 až 600 kilometrů terénem nebo po asfaltu, to je běžný denní chleba cestovatele na motorce. Právě proto se vždy potřebuje dobře vyspat, aby měl energii na další kilometry v náročných podmínkách.

Docela dlouho jsem přemýšlel, jaký stan si na cestu vezmu s sebou. Nejen že jsem potřeboval něco malého ve skladném balení, ale zároveň jsem si chtěl vzít kvůli náročnosti a délce cesty stan opravdu pohodlný. Potřeboval jsem v něm mít prostor pro pohodlné převlečení, spánek, přirozené sezení, práci a také si jsem chtěl mít možnost dát do stanu věci, které jsem měl s sebou a nechtěl jsem je nechávat venku u motorky.

Zároveň mi přišlo zbytečné utrácet nesmyslné částky, a proto jsem si vybral stan Beast 3 od Husky. Na základně mých předešlých moto cestovatelských zkušeností vím, že stan pro dva, je na motorku ideální přesně pro jednoho cestovatele. Večer se převlečete, oblečení na motorku a helmu dáte do stanu a hned tam není žádné místo. I proto jsem si vzal stan pro tři osoby. Balení se totiž od velikostně menšího pro dva moc nelišilo a já si tak mohl užít mnohem víc prostoru ve stanu, ve kterém jsem trávil vcelku i dost času. Mimochodem nakonec se i to jedno místo navíc časem osvědčilo, když jsem s jedním Švýcarem sdílel stan na Afgánských hranicích přímo u řeky Panj.

Asi nejvíce musím vyzdvihnout ale něco úplně jiného než prostor. A to řešení, jakým způsobem se stan skládá a zase rozkládá. Tohle totiž po náročném dni na motorce a pěti stech kilometrech v Kazašské stepy vážně oceníte. Postavit stan za 3 minuty pro mě už nebyl problém a já se mohl hned zabydlet, převléci a uvařit si dobrou večeři z pytlíku při západu slunce. A co se týče ranního balení byl to vždy podobný obrázek jako večer, jen s tím rozdílem, že to bývá vždy o poznání složitější. Hlavně v tom, že věci se vždycky tak nějak podezřele zvětší. To ale naštěstí není problém u tohoto stanu, jelikož Husky má skvěle vymyšlený obal, který je dostatečně velký a když do něj stan vměstnáte, tak pomocí stahovacího systému dosáhnete původních malých rozměrů balení stanu.

A co se týče kvality stanu za přijatelnou cenu? Obrázek si můžete udělat sami. Ujel jsem 20 332 kilometrů v opravdu náročných podmínkách. Také jsem v nich často i spal. Déšť? Žádný problém. Silný vítr uprostřed Mongolské stepy? Duralové skládací tyčky si s ním poradily na jedničku. A i když jsem se nevyspal kvůli větru ideálně, stan ho přežil v pohodě. Ke stanu jsem se nechoval úplně předpisově, a přesto i po mé 72 dní dlouhé cestě vypadá stejně. Skoro jako kdybych vyrazil na dovolenou do kempu v Chorvatsku. Jedinou malou výtku mám ke kolíkům, které moc v zemi nedrží a lehce se ohnou, proto doporučuji ke stanu dokoupit ploché kolíky do písku.

Malé shrnutí na závěr? Za stan jsem zaplatil něco přes 4 tisíce korun a za ty peníze si troufnu říci, že mi na cestě zahrál hodně muziky. A co je nejlepší? Můžu ho využít bez problémů i na své další cestě.

Článek byl sepsán ve spolupráci s Ondřejem Vlkem.